Thursday, December 29, 2011

Tolong Nyonya Eksiden

Semalam, aku dapat MC, so aku balik la.. perjalanan nak sampai rumah lebih kurang 50 minit...time tu dah tengahari..perut dah berbunyi2 sebab dari pagi tak makan lagi...kalau sampai rumah, for sure blm ada apa2 lagi, so aku berhenti singgah kat KFC Pekan Nanas.. So aku parking kereta berhampiran dengan traffic light..pas aku parking kereta, aku nak melintas jalan la..sebelah kanan aku ada shiela amzah sorang nyonya lebih kurang 2 depa dari aku dan dia ke depan sikit dari aku..sama-sama nak melintas...time tu traffic light dah warna hijau, aku toleh sebelah kiri nak tengok ada kenderaan atau tidak...tetiba..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku dengar jeritan kuat AYAYA...AYOYO...AYYA....

Aku toleh, rupa nyer nyonya tu dah kena langgar dengan satu kereta lexus putih..aku x nampak macam mana dia boleh kena langgar, yang aku tengok nyonya tu dah terduduk sebelah kereta sambil kaki (area ankle n jari kaki) dah bergeles dengan tayar kereta..aku tengok macam patah je...tulang orang tua la katakan..umur nyonya tu aku rasa lebih kurang 50an la...bayangkan, kaki nyer penyek bergilis dengan lexus 2.5cc...mana  tak menjerit nyonya tu...

Pas aku nampak situasi tu, aku tukar baju BATMAN sambil pakai topeng dia sekali terus ke nyonya tu, aku cakap dengan owner kereta (orang cina gak) jangan pegang dan jangan gerakkan kaki dia... (ni ilmu aku dapat masa kursus JPA dulu, takut makin effect pada kecederaan...) aku cakap dengan dia,  "i angkat badan, u angkat kaki (sambil aku tunjuk area lutut) so kami sama2 angkat shiela amzah nyonya tu...(kalau shiela amzah sure aku boleh angkat sorang siap jinjing bawak gi spital lagi...) hahaha... (over ko jah......) time tu jalan dah mula jem..then owner tu bawak itu nyonya gi dangdut spital..

Aku pun terus jalan ke KFC.. tengah aku jalan tu, sorang peniaga cina yang ada kat situ tegur aku, "u nampak macam mana dia boleh kena langgar?" aku jawab, "tak nampak"...dia pun balas balik "Itu la... wa ada dengar olang jelit-jelit...tapi wa tak nampak itu olang..."(sebab terlindung kereta).. aku senyum je kat dia...dalam hati aku, kesian kat nyonya tu....

No comments:

Post a Comment