Tuesday, December 20, 2011

Felda Residence, Tanjung Leman, Mersing...Part 1

Hari ni 1 hari aku tak nampak matahari...JB-Kota Tinggi-Mersing malap je matahari dilindung awan mendung. Sehari suntuk hujan memanjang...kejap lebat, kejap berhenti pastu hujan lebat balik. Air semua nampak dah naik..risau pulak kalau banjir..hari ni aku ke Mersing untuk berbengkel di sana..Felda Residence, Tanjung Leman, Mersing.. 1st time aku ke tempat tu..Sepanjang jalan aku ke sana hujan...so drive pun berhati-hati la..tak laju pun, cuma tekan pedal minyak tu sampai habis je...hahaha...air sungai pun dah melimpah naik ke tempat-tempat yang rendah...
Hujan lebat...

Air sungai dah naik


Tengok tu, semua tenggelam
Sepanjang perjalanan ke Mersing ni, ada beberapa peninggalan sejarah masa zaman jepun dulu...Antaranya kubu Jepun...Tengok gambar bawah ni...
kubu jepun, dulu boleh masuk, skrg dah tak boleh
Signboard Felda Residence ni boleh dilihat kat simpang 4, JB-Mersing-Bandar Kota Tinggi-Desaru..
Tu dia signboard yang besar
Dan beberapa lagi signboard untuk ke sana...


Dan akhirnya aku sampai di Felda Residence, Tanjung Leman, Mersing...Alhamdulillah..

Pintu Masuk Felda Residence, Tanjung Leman, Mersing

Bersambung.......

No comments:

Post a Comment