Tuesday, December 20, 2011

Selamat Ulangtahun Pertama Kelahiran

Setahun yang lalu, kala ni aku risau, mama ryna juga risau... jam 0700 doktor masuk ubat kat mama ryna..(induce)... aku pulak kat surau depan Hospital Sultan Ismail. Duk sorang2 dalam surau tu...baring, mandi, tidur, ber fb kat surau tu...sambil2 tu sms dgn mama ryna..tanya keadaaan dia macam mana..

Jam 1200 aku dah melangok kat lobi hospital sorang2 sambil tengok gelagat orang keluar masuk hospital...jam 1230 baru aku masuk ke wad. Bawakkan majalah untuk mama ryna untuk dia hilangkan boring kat wad. Time tu mama ryna dah mula sakit2 selang 20 minit... aku teman mam ryna, sambil menjawab sms dari kakak-kakak yang bertanya perkembangan terkini...Dalam sakit2 tu, sempat gak kami snap gambar...
Posing tetap.....
Masa melawat dah habis, jam 1430 aku kluar wad...stay lagi kat surau depan hospital tu...makan sorang2 kat cafe hospital..1630 masuk wad lagi...temankan mama ryna, time tu dia mula sakit selang 10 minit..nampak tanda semakin hampir. 1830 masa melawat dah tamat, tapi aku x keluar sebab mama ryna semakin kerap sakit. Jam 1900 bawak mama ryna masuk bilik rawatan untuk "seluk".. dah 3cm dah "terbuka"..sakit juga makin kerap...
Nurse minta aku bawak semua barang2 untuk sambut "orang baru" tu...now mama ryna dah dibawa ke labour room. Debaran makin kuat..Aku sign agreement untuk persetujuan masuk ke bilik bersalin untuk teman mama ryna. Masuk bilik bersalin tengok mama ryna tengah menahan sakit...Aku pegang tangan dia, bilik sebelah juga kedengaran perempuan india merintih kesakitan...sakit makin kerap setiap 5 minit...
Akhirnya jam 2250 kedengaran suara tangis budak, alhamdulillah...aku nampak kaki baby tu mengapai-ngapai, aku menangis, mama ryna juga menangis, kami berpelukan..Nurse angkat baby tu, tunjuk jantina baby, kami berdua sebut jantina baby tu...nurse minta kami berselawat untuk potong tali pusat baby...baby dibersihkan, x lama nurse minta aku azan pada baby........

Itu kisah setahun yang lepas... Alhamdulillah, aku dan mama ryna dikurnia seorang baby yang tak banyak masalah dan karenah..Hari ni 20/12/2011 adalah hari ulangtahun kelahiran yang pertama untuk baby tu...Ayah doakan kamu RIZQ NUR AUFA semoga panjang umur, diberikan kesihatan, diluaskan rezeki, menjadi anak yang solehah, yang baik, yang kuat, yang hebat, yang perjuangkan agama dan bangsa, yang mampu berbakti kepada agama, bangsa & negara... AYAH SAYANG KAMU.....

No comments:

Post a Comment