Monday, December 19, 2011

Orchad Homestay, Hulu Langat, Selangor..

Inilah 1st time aku try ke homestay..Sebelum ni, aku cuma tahu konsep homestay...cuma x pernah try..so kali ni aku n family besar dah konvoi ke Ampang bagi meraikan majlis perkahwinan anak saudara kat sana..Kami yang dari Johor ni gerak dengan 6 family dan 6 kereta... macam biasalah, kalau pergi berkonvoi tapi x tahu rules berkonvoi ni memang memeningkan kepala.. panas hati pun ada, bayangkanlah perjalanan yang mungkin 3 @ 4 jam dah jadi 7 jam mahu naik kebas bontot aku dalam kereta...4 kereta xde masalah, 2 kereta yang agak perlahan sikit..xpelah tu belakang cerita...

So apa yang aku nak cerita kat sini adalah tempat penginapan kami... Kami semua stay kat Orchad Homestay, Hulu Langat...Kami bertuah sebab dapat rumah kampung yang cantik..berbaloi jalan jauh2 dapat rumah yang best. Walaupun x semewah hotel, xde air-cond, xde hot shower tapi bagi kami cukup selesa...tuan rumah pun best...siap buat sarapan lagi..hehehe...sejuk giler kalau mandi time pagi... tuan rumah siap sedia 2 jenis air, air paip biasa dan juga air bukit..pasti nyer pilihan kami air bukit la... 

Tu dia lambang Orchad Homestay siap nama tuan rumah lagi...
Rumah yang kami menginap ni...baru seminggu lepas MB selangor datang rasmi...makna nyer kami 1st customer selepas MB rasmikan lah yer...hahaha... Dalam pada tu, sempat juga kami merasa mandi kat Sungai Nil Sungai Congkak...bukan main suka lagi budak2... sejuk betul air dia...Dah lama rasa nyer aku ni x mandi air sungai.. 
Sungai Cangkok....eh bukan..bukan..Sungai Congkak la...
Budak comel pun suka la dapat mandi sama...tapi aku x bagi mandi lama-lama coz takut ada effect plak coz air nyer sejuk sesangat..bergigil-gigil dia tahan sejuk.
tahu plak gambar dia nak kena ambil...
Apapun, sesape yang nak try orchad homestay ni adalah amat di alu-alukan...banyak tempat gak boleh pegi...Macam kami yang dari Johor ni, banyak tempat menarik kat sini...best...
gambar reramai sebelum gerak balik...ada 2 family yg x masuk gambar...kalau x lg meriah..




No comments:

Post a Comment