Thursday, December 8, 2011

Tak Hormat Langsung

Minggu lepas, kerja berlambak dan banyak pulak jemputan kahwin especially anak sedara sendiri yang kahwin. Aku, adik beradik serta yang lain2 berkonvoi sampai ke Hulu Langat, Ampang dan termasuk la Berjaya Times Square (BTS)...(walhal BTS tu xde dalam agenda pun)..Alhamdulillah...akhirnya sampai jua ke jinjang pelamin...Moga mahligai yang dibina kekal hingga ke akhir hayat.

Minggu ni pulak tahap kesihatan aku x berapa baik... Ntah nape, lepas breakfast nasi lemak pagi selasa hari tu, kepala aku terus melayang2....x boleh buat kerja terus (x bohong ni...) so aku rehat tidur la.. 

Hari rabu aku x masuk kerja...bagitau bos, aku mc...so dalam pukul 9.30 pagi, aku ke klinik la, mula2 nak gi klinik gomen (klinik kerajaan da...) tapi time lalu depan klinik nampak ramai orang pulak, terus cari klinik swasta...Sampai 1 klinik swasta, aku terus register nama coz aku x pernah check up kat situ..time tu ada sorang 2 org pakcik tgh daftar depan aku...tengah queue time tu lebih kurang dalam 5 org patient sebelum aku...lepas aku daftar ada 2 orang lagi yang sama register...

Dalam 10 minit lepas tu, ada sorang yang aku kenal dah register kat kaunter...tapi dia x kenal aku la...dulu dia ni seorang pendidik, pernah ajar agama kat masjid kat kampung aku, including arwah mak aku n makcik2 kat kampung la...but now dah berhenti jadi pendidik...kalau x silap aku, dia sekarang dah jadi setiausaha untuk parti politik, baju yang dia pakai pun ada tag goverment... aku ingat dia datang saja nak berborak sebab asyik stay berborak kat kaunter...tapi selang dalam 10 minit lepas tu, nama dia dipanggil masuk bilik rawatan... orang2 yang yang tengah tunggu dok lagi tadi tengok dia je... SAH DIA POTONG QUEUE...lakhan*t...$!&%@#... kurang asam betul...Tak Hormat Langsung... orang lain jenuh menunggu, sedap-sedap je dia potong BARISAN...ha...eloklah tu...x kira la ko tu sape..ada pangkat ke...or whatever la...tolong hormat sikit...bab ni memang aku panas...mau naik darah aku macam ni...tak guna punya orang...

No comments:

Post a Comment