Saturday, December 31, 2011

Dua Tahun Sudah

Dunia siber pada aku adalah dunia maya yang tak dapat dilihat namun kita boleh terokai nyer.. Dulu aku tak ambil pusing sangat pasal benda nih.. Tapi sekarang pada aku ia adalah salah satu wadah maklumat, ilmu, hiburan, dakwah, perniagaan dan apa saja yang ada kat dunia ni... cuma bagaimana kita menggunakannya dan tujuannya untuk apa.. kalau nak yang baik, baiklah dapat nyer...kalau nak yang buruk, buruk la dapat nyer... terpulang pada diri masing-masing. 

"Dunia" blog aku wujud 2 tahun yang lepas. Kalau dulu aku banyak tulis pada diary untuk aku simpan segala peristiwa, tapi kini blog menjadi pilihan aku.. tapi aku suka kedua-duanya. Blog pun aku suka, diary pun aku suka... masing-masing punya kelebihan yang tersendiri. 

Pada aku, blog ini aku wujudkan untuk suka-suka.. mana yang boleh aku kongsikan, aku akan kongsi bersama pembaca...(terima kasih pada yang sudi jengah blog aku)... mana yang aku merapu-meraban tu, tak payah la dibuat pengajaran... 

Esok bermula nyer tahun baru 2012... Untuk kenangan 2011, jangan kita lupakan, mana yang baik kita jadikan panduan, mana yang tak baik, kita jadikan iktibar... Semoga kita semua pada tahun 2012 nanti, mampu membawa perubahan yang positif...yang dah baik, kita jadikan lebih baik... mana yang belum menjadi, cuba jadikan realiti, mana yang buruk, kita gantikan dengan benda yang lebih bernilai... Selamat Tahun Baru 2012..

No comments:

Post a Comment