Friday, July 26, 2013

Zakat Fitrah 2013

Zakat fitrah tahun ni aku dah settle kan. Alhamdulillah...Sebenarnya, dari Jumaat minggu lepas nak bayar, tapi kat masjid tu takde pulak kaunter zakat fitrah. So hari ni aku solat Jumaat tempat lain pulak, lepas solat Jumaat, aku tengok kat pintu masuk masjid dan aku nampak ada kaunter zakat fitrah. Yes..!!!! boleh settle hari ni. 

Sebenarnya, kat ofis aku ada ofismate yang dilantik menjadi amil (orang yang mengutip zakat fitrah ni), tapi asyik lupa nak bawa resit je... so x dapat la bayar dengan dia. Tahun ni Majlis Agama Johor menetapkan kadar zakat fitrah ialah RM8.00... Siapa yang takde pengalaman bayar zakat fitrah ni, try la pergi. Nanti orang yang bayar akan baca satu akad nikah hehehe... kita akan baca teks yang diberikan, then sebut berapa RM.. then baca doa. Kita cuma aminkan aje. Amil tu yang bacakan...settle!!!! mudah kan....

Selamat menunaikan zakat fitrah anda...!!! ;-)

No comments:

Post a Comment