Saturday, July 27, 2013

Arwah Nenek...

Setiap orang punya pengalaman sendiri dan belajar daripadanya. Satu daripadanya yang takkan aku lupakan adalah arwah nenek sebelah mak aku. (tradisi orang jawa panggil "embah"). Dia seorang bidan kampung, juga tukang urut. Kalau tanya orang kat kampung, semua orang kenal dia. Dan aku diajar dari kecik, kalau demam aku akan berurut, dan sehingga kini, aku masih lagi tak dapat jumpa orang yang boleh urut macam arwah embah aku, lembut tapi "TEPAT PADA SASARAN". Maksud aku, kalau terseliuh, inshaallah boleh baik tempat yang dia urut. Namun apa yang nak aku sampaikan, satu cara dia apabila pangku baby adalah diletakkan baby tu  di kaki bahagian tulang kering kaki. Mcm gambar kat bawah ni...

rileks
lalalala...

Tabik bos!!!

left view


right view
Arwah embah suka sangat pangku baby mcm nih.. tak tau la kenapa. Dari aku kecik aku tengok, mcm ni la cara dia pangku baby-baby. Semalam, dalam tengah tengok rancangan jejak rasul, aku pangku Abdah mcm arwah embah aku buat. Terus teringat arwah embah. Al-fatihah untuk "Hajah Surip Binti Timan". Moga rohmu ditempatkan bersama orang-orang yang beriman...

No comments:

Post a Comment