Friday, July 26, 2013

Salam Nuzul Quran

Salam Ramadhan ke-17.. juga salam nuzul quran. Bagi negeri yang amek cuti sempena nuzul quran, kalau berkesempatan tu, perbanyakkanlah membaca quran hari ni ye... Kami kat Johor tak ambil cuti nuzul Quran... 

Jika countdown untuk sampai hari raya, maka tak sampai 2 minggu kita akan bertemu Hari Raya. Untuk aku, persiapan raya tahun ni, ala kadar je... Tak macam tahun lepas, bersiap dengan apa yang ada aje.. Ye lah.. nak berjalan gi beraya pun, my wife tengah dalam pantang. So, siapa ada free, boleh la ajak i gi beraya sama la ye...

Ayam tengah mahal sekarang ni... Ada menteri tu kata, kalau rasa ayam tu mahal, cari la makanan lain. Adoyai... senang nyer cakap. Raya mesti pakai ayam.. Daging pun ramai orang akan cari... Ikan tu jarang la...tapi ikan pun mahal jugak. Kalau ikut aku, no problem, tetamu datang bagi makan sayur pucuk daun bebuas tu je.. Belakang rumah tengah banyak tumbuh, tak pun belimbing buluh, pun tengah banyak keluar. Makan sama telur dadar.. Ok tak? hahahaha.. time raya, mesti ada orang kata kat aku, time raya je, mkn rendang ayam la, daging la... jemu dah...apa kata kita tukar menu plak... !? hahahaha...
Daun bebuas masak air... sllrruuupp..

belimbing buluh potong kecik2, masak tumis ikan bilis

aku dianiaya time raya

aku juga mangsa
Duit raya belum tukar lagi.. nanti, sampai masa, bank dag takde duit tukar. Kena bijak plan segala pergerakkan kita nak raya ni, seat belt jangan lupa pakai time drive, dekat2 raya ni banyak ops mengejut. hahaha.. Abang polis tengah standby je nak bagi "kad raya" kan! Jadi awasi pergerakkan kita semua....


No comments:

Post a Comment