Friday, February 24, 2012

Mengambil Kata Motivasi

Tengahari tadi, berlangsung majlis penutup untuk kursus microsoft access aku.. Dan dalam masa majlis penutup tu, sempat juga penceramah tu memberikan sikit kata-kata motivasi untuk kami para peserta.. Aku rasa aku pernah dengar kata-kata motivasi ni... Cuma kadang-kala kita ni terlupa...

Ayatnya berbunyi.. "Orang yang bodoh adalah apabila peluang itu datang, dia tidak mengambil peluang itu... Orang yang pandai, adalah apabila peluang itu datang, dia rebut pelung itu... Dan orang yang cemerlang adalah, orang yang mencipta peluang kepada orang lain dan memberi manfaat kepadanya."

Bila aku fikirkan semula sejarah aku yang dulu, rasanya ada peluang yang aku tak ambil... Rugi rasanya...Peluang sentiasa wujud pada kita, cuma ianya terpulang pada kita samada nak rebut atau tidak, atau kita sambil lewa gunakan peluang yang diberikan...

So, aku berazam, akan rebut segala peluang yang hadir pada aku, dan gunakan pelung yang ada tu, untuk menjadikan aku insan yang berguna untuk diri sendiri mahupun untuk orang lain..Insyaallah... Amin...

No comments:

Post a Comment