Monday, October 17, 2011

Setiap Penyakit, Insyallah Ada Ubatnya

Awal bulan Oktober aritu, aku tengok tv la...terbuka pulak siaran TV9... apa yang menarik perhatian aku adalah isi kandungan rancangan tu, pada aku sangat berguna untuk kita... kalau x silap aku nama rancangan tu "Tanyalah Ustaz"...bersama ustaz shahran.. siaran yang aku tgk tu siaran ulangan. Siaran langsung adalah waktu pagi, so mlm tu aku tgk siaran ulangan la...
Apa yang aku nak share kat sini adalah cara rawatan bagi menyembuhkan penyakit Asma atau semput, atau lelah ataupun ampus (dalam bahasa sabah)... ustaz tu bg dua cara sembuhkan sakit tu.. 1 untuk kanak2 dan 1 lagi utk org dewasa.. untuk kanak2 cara nyer...
Ambik buah betik muda besar lori penumbuk, amek 2,3 titik getah betik tu, dicampur dengan madu..suapkan pada kanak2 yang sakit tu.. Insyallah...boleh baik..
Satu cara lagi untuk orang dewasa...iaitu guna ular sawa belut.. amek lendir belut tu, kemudian telan lendir nyer...ustaz tu kata, kalau x boleh nak telan bulat2 lendir tu, bleh campur dengan roti...cara nyer...rautkan roti pada badan belut utk ambil lendirnyer....kalau x bleh nak telan jugak, bleh campur skit dengan mayonis, kalau x boleh nak telan gak....pilih salah satu, nak telan jadi baik, atau xyah telan tapi sakit balik..huhuhu~~~
Sape2 yang ada sakit semput, cuba lah cara ni..Kuasa Allah, mungkin sakit tu boleh baik. Tapi jangan lupa, nak minum tu, bacakan bismillah, alfatihah, ayat kursi dan selawat 3 kali then terus minum@makan...Ustaz tu kata, sakit ni perlu ikhtiar wajib. x boleh hanya berserah pada Allah bulat2...
Selamat mencuba..!!!

No comments:

Post a Comment