Monday, October 31, 2011

Cuba Ikut Jejak Darwish & Darwisha

Sabtu hari tu pagi2 lagi aku dah bangun..x sabar rasa nyer nak gi kursus Mengajar Al-Quran Pada Bayi & Kanak-Kanak kendalian ibu Darwish & Darwisha...Pernah dengar x nama tu? 2 orang beradik yang mampu menghafaz juz 'amma x sampai umur 3 tahun.. Tabik spring pada kejayaan 2 beradik tu..namun disebalik kejayaan tu, pasti ada orang yang mampu mendidik mereka berdua untuk sampai ke tahap tu. 
So, aku rebut peluang yang diberi kali ni. Nak belajar sesuatu dari ibu kepada Darwish & Darwisha. Pn Mazlina Karim...sesuatu yang aku mesti belajar sesuatu dari dia hingga mampu mendidik anak macam tu.

Kalau ikut penerangan Pn Mazlina, Pengulangan itu mesti..Kena sentiasa ulang-ulang apa yang diajar pada anak. Dan dia bagtau, semua kena al-Quran...makan al-Quran, minum al-Quran, tidur al-Quran... semua kena al-Quran...

Pada aku, kunci pada kejayaan dia adalah SABAR dalam mendidik. Tidak perlu putus asa... So, kalau dah belajar ni, kena la praktikkan....kursus start dari pukul 9.30 pagi sampai 2.00 petang... Dah habis kursus, ada jualan ABM untuk memudahkan kita mengajar anak kita...

Pada Pn Mazlina, thanks atas ilmu dan pengalaman yang dicurahkan...
sebelum kelas, gambar dulu..huhuhu...

Pn mazlina tgh bg talk....

beli ABM skit

kiri: rita rudaini mama ryna, Pn Mazlina & Aaron Aziz aku...

No comments:

Post a Comment