Thursday, October 27, 2011

Ikan Pekasam

Baru je sampai umah.. sambil2 golek2 kentang depan tv, update blog la...petang tadi pergi ke Kulai, rumah rozita che wan seorang kawan...sampai sana je, kami dihidangkan dengan nasi & beberapa menu lain antaranya seperti, gulai ayam cili api, kerang rebus, taugeh+daun kucai + petai tumis, ikan pekasam, & sambal tempoyak...walaupun perut dah kenyang sebab sebelum ke rumah dia aku dah makan kat rumah, tapi ntah tetiba selera aku terpaut pada kerang rebus n ikan pekasam..

kerang rebus

taugeh + daun kucai + petai

gulai cili api

jeng-jeng-jeng.....ikan pekasam...nyum...
 Menarik..!!! rasa nyer ni 2nd time aku makan ikan pekasam...tapi yg 1st dulu aku x ingat makan kat mana..cuma lupa plak nak tanya, pekasam ni ikan apa..tapi yg penting memang sedap... mula2 tanya tn.rumah mana dapat ikan pekasam ni..konfiden je dia jawab, dia buat sendiri...bajet terer la tu..rupa nyer dia kirim bos dia..bos dia asal orang utara...so aritu bos dia balik kg, dia kirim..dia kata, pekasam ada 2 jenis..1 jenis basah, 1 lagi jenis kering.. yang aku makan tadi yang jenis kering la...dalam aku makan2 tu, terpikir mana aku nak cari stock ikan pekasam ni ek? xkan nak kirim orang yang nak balik utara semata-mata? rasanyer kat Johor ni susah nak cari ikan pekasam ni melainkan orang tu pandai buat...ada sesiapa yang tau x..???

No comments:

Post a Comment