Friday, July 1, 2011

Merenung



Kekadang pas solat, aku fikir dalam2, aku renung dalam2 diri ni..Nape Tuhan jadikan manusia, especially nape Tuhan jadikan aku... (Gambar atas tu bukan aku ye..ana x duduk di padang pasir bersama-sama unta...hehehe)


Dari dalam perut mak, pastu keluar ke dunia, pastu meninggalkan dunia, pastu dihisab pastu terima balasan. Pendek sebenarnya perjalanan hidup ni..Dulu aku rasa kecik je..but now da nak masuk 3series (mcm BMW plak)..kalau direnung2 banyak betul dosa aku...Subhanallah..Ya Allah ampuni dosaku ya Allah...


Apapun, aku bersyukur Tuhan berikan aku hidup lagi kat dunia ni, bagi mengisi perjalanan hidup yang penuh ranjau dan cabaran...Moga setiap amalan yang aku buat, tidak dilontar semula ke bumi..Takutnya kalau Tuhan reject amalan aku. Kalau dengar tazkirah dari boss, dia kata bayangkan kalau kita kena air panas  atau periuk nasi panas, tu pun kita da rasa sakit, apatah lagi kalau kena air tembaga panas yang menggelegak kena kat kita....adoyai....Allahu Akbar!! Allahu Akbar!! Allahu Akbar!! Takut nyer..ttrrr..ttrrr.. Ya Allah ya Tuhan ku, peliharalah aku dari azab api neraka-Mu..

No comments:

Post a Comment