Monday, January 30, 2012

Kita Berhati-Hati Orang Lain tidak...

Alhamdulillah pagi ni aku sampai ofis dengan selamat walaupun tadi aku hampiiirr.... nak eksiden... Allahu Akbar!!! Kalau aku panik tadi, sure aku rempuh kerata myvi tu...dah berdecit-decit tayar belakang motor bunyi, tambah dengan brek depan lagi aku tekan.. adoyai...

Geram betul aku... Aku bawak dalam 70km/j, time turun (macam bukit skit) jalan tu... dalam jarak 20 meter aku nampak cahaya lampu kereta bergerak kat simpang, so aku masih bawak macam biasa, tp dalam hati ni terasa lain macam kereta ni coz dah nak sampai simpang still bergerak laju. Memang betul tekaan aku, kereta tu x berenti kat simpang, so dia redah keluar... kurang 10 meter driver kereta tu baru baru perasan aku, tu pun nasib baik aku hon panjang... 

Yang menjadikan aku GERAM... Dia boleh berhenti tengah-tengah simpang.... Allahu Akbar... Aku tekan brek belakang sekuat hati sambil tekan brek depan sambil balance kan kedudukan motor... so kurang 2 saat aku perlu buat keputusan samada aku perlu lalu depan atau belakang kereta tu... kalau aku lalu depan, dibuat nya dia jalan terus sure aku kena langgar...so aku amek keputusan lalu belakang dia walaupun ruang yg ada kecik, aku brek kuat skit lagi, sambil sengetkan badan ke kiri untuk bawakkan tayar belakang aku ke kanan sikit, kurang 3 meter, dia nampak aku ke belakang dia, dia terus keluar simpang... 

Kat simpang tu, ada kedai makan cina, aku sempat tengok, orang2 yang ada kat kedai tu dah berdiri dan jerit.. (maybe diorang dengar bunyi tayar aku brek panjang)... lepas je aku lepas kereta tu, myvi tu terus blah...aku nampak driver perempuan yg bawak kereta tu, dia terus pecut...dan sempat gak aku tengok plate number dia...(J*K 1602) * aku letak sebab aku tak berapa jelas nampak huruf dia..

Allahu Akbar, lepas je tu, terus aku terbayangkan situasi aku kalau aku rempuh kereta tu,,, samada aku rempuh pecahkan pintu dia atau, aku terbang kat bonet enjin dia atau aku tergolek guling kena langgar dia kalau aku lalu depan dia.. Adoiyai... seram pulak, terbayangkan seluar, baju, kasut aku akan koyak. (tangan mungkin tak cedera sangat sebab aku pakai glove (tp xtahu jugak la kan) )... kaki rabak terseret kat jalan, lutut pun turut koyak.. ARGH..!!! syeram nyer....

Tapi apapun, Alhamdulillah...Aku selamat... Kita dah berhati-hati kat jalanraya, tp orang lain pulak tidak... Mungkin juga berkat aku baca doa naik kenderaan sebelum gerak tadi, tu yang Allah selamatkan aku...

No comments:

Post a Comment