Monday, January 23, 2012

Gong Xi Fa Chai

Fuh.. rasanyer dekat 2 minggu aku tak buat entri baru.. sibuk la.. keje masih berlambak, tambahan pulak kesihatan juga sering terganggu dalam sebulan dua ni.. Demam panas, demam urat, pening kepala, batuk, selsema... adoyai.. moga ada hikmah semua ni.. yang penting sabar dan berusaha mencari penawar nyer...

Tahun ni, masuk tahun kedua aku tak gi jejalan time tahun baru cina... Alasan yang sangat mudah.. SESAK GILER.. Aku kena benda sesak-sesak ni 2 tahun yang lepas, tahun baru cina tahun 2010.. Time tu aku gi Gambang Resort.. Mandi manda kat sana.. Punya ramai betul semut orang time tu... Time tu, pada aku ramai ni bkn masalah besar kalau tempat tu besar...tapi aku kena start time beli tiket nak masuk.. 1 jam aku stand & queue untuk beli tiket, lepas dapat tiket, beratur pulak untuk masuk, (nasib baik kejap je) dalam 10 minit... time tu dah pukul 11 lebih, so perut dah mula lapar...apa lagi, mahu makan la...tapi aku terpaksa queue lagi 1 jam untuk beli kupon.. jenuh..tapi nak makan punya pasal, terpaksa la kan..

Lepas dapat kupon, terpaksa harung 1 jam lagi untuk lompat bintang queue beli makanan kat cafe dia.. dah la tak boleh bawak makanan luar, mmg terpaksa la aku queue lagi 1 jam.. Makna nyer aku terpaksa berdiri & beratur 3 jam untuk masuk theme park, beli kupon & beli makanan... Pergh..!!!

Start dari tu, aku dah tobat nak gi jejalan time public holiday...kerana takut kena lagi situasi macam tuh.. Ada gak yang ajak, tapi aku tolak..Tapi tak tahu la masa akan datang, kot-kot ada offer best gi jejalan (nak-nak yang free la...) hahahaha...

No comments:

Post a Comment