Monday, April 2, 2012

Training Course 2012

Bidang latihan pembangunan manusia,.. itulah minat dan kecintaan aku.. Rindu that moment.. Sama-sama build up diri dan peserta. Kalau peserta yang datang tu hebat, kita kena lagi hebat. Kita cabar diri sendiri untuk capai satu momentum yang boleh nampak pada diri sendiri dan norang lain. Best..!!!

Alhamdulillah, rezeki untuk "turun padang" dapat juga aku rasai untuk tahun 2012 ni. (hope boleh dapat lagi).. Dari info awal yang aku terima, peserta yang akan hadir 80 orang, tapi malam sebelum hari kursus, peserta yang confirm datang cuma 24 orang je.. Pada aku tak kisah, biar yang datang cuma itu bilangannya, tapi  moga yang hadir tu nanti memang benar ikhlas niat datang untuk belajar sesuatu.

Peserta kali ni adalah pelajar dari Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan. Dengan nama program Kem Inspirasi Diri, semoga dengan sedikit perkongsian dalam kursus itu nanti mampu memberi kepada diri aku dan peserta juga. Dari jauh aku datang ke Akademi Imigresen Malaysia (AIMM) Port Dickson untuk menjayakan latihan tu. Bersama training team yang baru, pengalaman yang baru pasti aku lalui. Aku juga belajar dari semua orang. Pada aku, apabila seseorang itu mengatakan dia itu pandai, maka segala ilmu yang dia ada, akan hilang dalam diri. Takut nyer.. (janganlah aku termasuk orang yang macam tu)...

Peserta latihan
Alhamdulillah, latihan dapat disampaikan tanpa sebarang masalah. Penghargaan terima kasih pada my best fren Apau (Mohd Fauzhi Saip) yang bagi aku peluang untuk handle program ni bersama team EKA Advanture.. Walaupun program tu hanya sehari, at least hilang rindu aku pada "training" .. Terima kasih juga buat Brother Azmie selaku Training Manager.. Moga permulaan ini menjadi satu hubungan yang simbiosis dalam bidang latihan pembangunan manusia ini. Jumpa lagi u all's...

No comments:

Post a Comment