Tuesday, April 3, 2012

Hari Buku Kanak-Kanak Sedunia 2012

Semalam 2 April 2012 adalah Hari Buku Kanak-Kanak Sedunia... Aku tau time on d way ke ofis semalam kat radio. Ohhh.... (dalam hati baru tau).. Tak lain tak bukan adalah untuk menggalakkan kanak-kanak untuk minat dan suka membaca. Kempen ni takkan berjaya kalau kita tak join sama. Walaupun nampak macam global bunyi Kanak-Kanak Sedunia tu, tapi sebenarnya bukan kita tak boleh join, kita boleh join gak.. 

So semalam, sampai je ofis, aku bagitau ofismate, tentang hari buku kanak-kanak sedunia. Tengok muka they all's macam pelik je. Ada yang tak tau pun ada hari tu. Takpe la.. so aku terus nyanyi promosi kat situ jugak, minta they all's beli sebuah buku then bagi kat budak-budak sebagai tanda sokongan untuk program tu. Walaupun dalam hati aku dah agak dah, they all's tak nak beli punya.. Tapi untuk aku, aku nak buat. Sebab, pada aku, menyemai suka dan minat membaca ni, memang perlu dari kanak-kanak. 

So, on d way balik rumah semalam, singgah berhenti kejap kat Pekan Nanas cari buku untuk Aufa. Moga apa yang aku buat ni, sikit sebanyak mampu menarik minat Aufa pada buku. Walaupun Aufa tu kecik lagi, at least kalau dia tengok, dia akan simpan gambar dan ejaan dalam buku tu ke dalam sub-consious mind dia. Dan boleh recall semula apabila diperlukan kelak. Hmm.. harap nyer macam tu lah...


Ok lah...untuk u all's, jangan malas-malas membaca ok. Knowledge Is Power!!!

No comments:

Post a Comment