Monday, May 27, 2019

LENGAN KEDUTEN

Hmmm.. Dari hari Jumaat aritu sampailah semalam (Ahad) lengan kiri aku asyik kedutan je.. Tu istilah orang jawa sebenar nyer. Keduten (berdenyut). Bukan mahu percaya 100%, namun dulu arwah mak aku juga punya rese yang sama. Namun arwah mak, akan kedutan kat area bahu. Perkara ni bukan sekali dua aku alami.. dah banyak kali. Keduten ni makna nyer ada saudara mara terdekat nak meninggal dunia. Bukan pentafsir, tapi tu petanda buat aku. Jumaat tu bila bangun nak sahur, malam tu aku mimpi aku gigi aku patah. Mimpi seperti ni juga aku alami banyak kali dah.. Bila tersedar tidur tu, aku fikir, sape lah yang meninggal ni....

Jam 4.15 petang semalam, dapat berita pakcik aku meninggal dunia di Ramadhan ke 11.. 

Innalillahiwa innaa ilaihi rojiuun.. Al-Fatihah buat Hj Masdar Bin Mastuki..
Pic selepas 1 jam arwah meninggal. 

No comments:

Post a Comment