Wednesday, June 27, 2012

Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2012

Salam dan gud morning...

Lama x update blog.. tgk paparan setting pun dah lain. Punya la lama aku x buka blog sendiri. Ntah nape rasa malas, sibuk, stress...sampai nak update pun asyik tertangguh je.. Ok lah, straight to the point.. 

Just nak cerita, pada 8 jun 2012 yang lalu berlangsung majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan Kali Ke-55 yang berlangsung di Persada Johor International Convention Centre, JB, aku sempat ke sana untuk majlis penutup. Kalau x silap aku, tahun 2005 dulu Johor pernah jadi tuan rumah untuk majlis yang sama. Tahun ni sekali lagi Johor jadi tuan rumah. Tahun 2005 dulu, alhamdulillah, aku mampu hadir sepanjang majlis berlangsung, cuma masa perasmian pembukaan je aku tak mampu datang.. tapi tahun 2012 ni, aku cuma mampu hadirkan diri pada majlis penutup je.. Jadi lah... 

Datang dengan family bawa anak sedara sekali. Kami sampai Persada tu lebih kurang jam 6.45 petang, dan terus menuju ke dewan utama, tapi pintu belum buka lagi.. Guard yg jaga pintu tu kata, akan buka lepas maghrib. So kami menunggu di luar dewan sementara menanti Azan Maghrib. Punya ramai dan meriah suasana time tu.. Paling best, bila masuk waktu maghrib, punya ramai manusia, sampai solat pun kat luar surau, Aku solat kat ruang legar depan surau kat Persada tu. Tanpa sejadah, rasa sejuk giler kat dahi time sujud. hehehe...
kat luar dewan, tunggu pintu masuk dewan di buka
Lepas solat, terus menderu masuk dewan utama cari tempat duduk. Aku dapat duduk kat baris no 2 dari depan betul2 depan stage utama.. Sure dapat tengok show paling clear. chewah..hehehe... kelas ko jah....
pentas utama

persembahan nasyid
Untuk malam penutup ni just announce pemenang, penyampaian hadiah dan mendengar alunan bacaan dari johan pertandingan. 
cameraman ni slalu amek gmbr i... malu tau masuk tv.. hahaha
Tapi aku sangat tabik spring pada johan qari yang memperdengarkan bacaannya pada malam tu, memang patut dia dinobatkan sebagai johan sebab bacaan sangat baik dan suara juga bagus sekali. Aku pun belum tentu mampu buat. Hahahaha....
Dari kiri : The Rock, Mia Sara & Azmin The Heromalaya... hahahaha...
Lepas penutupan majlis, maka berbondong-bondong lah hadirin bergambar sakan kat pentas utama.. kalau tengok gambar atas tu, ada makcik tgh berangan kat tempat qari baca... (tak dapat jadi peserta, dapat amek gmbr pun jadilah kan makcik...)hahaha....

No comments:

Post a Comment