Wednesday, August 25, 2010

Dream Comes True

Dalam hari-hari yang dilalui, masih dan makin menebal perasaan ini. Perasaan cinta pada bidang pembangunan manusia. Rasa rindu juga pada kursus-kursus dan latihan-latihan. Dah lama rasanyer jiwa ini tak terisi dengan input2 baru. Xde teman seperjuangan yang sanggup berkongsi ilmu, berbincang mengenai agama, ilmu, anak bangsa, dan negara yang tercinta. Jika ada pun, sibuk berbicara mengenai pangkat, kerja, status, gaji dan benda2 yang merapu dan merepek. Sibuk mengejar pangkat, gred. X suka btol. xpernah pun nak perah kepala nak fikirkan nasib anak bangsa, pasal nasib agama dan jatidiri.
Perancangan sudah ada, namun masih terdapat beberapa perkara yang perlu diselesaikan. Kuat hati ini untuk merealisasikan impian. Nak melihat anak bangsa yang mempunyai jatidiri unggul. Tidak mudah terjebak dengan anasir negatif dan secara tidak langsung mengajar diri agar terus berdisiplin. "CAKAP KENA SERUPA BIKIN".
Baru dapat ilmu baru dari seseorang yang tinggi ilmunya. Guru beliau berpesan " Jika ada orang yang mampu terbang, atau mampu berjalan di atas air, selidik dulu apa SYARIAT nya, lepas ketahui syariatnya, lihat pula AQIDAH nya.. 2 SYARAT UTAMA keistimewaan seseorang. Selidiki sedalam-dalamnya, ketahui perjalanan hidupnya.
Buat teman seperjuangan yang sudi hadir pada pertemuan tempoh hari, diucapkan jutaan terima kasih. Anda pendorong semangat ku. Anda semua pejuang yang terbilang yang sanggup melapangkan masa memikirkan agama dan bangsa kita. Mungkin ada diantara kita yang berlainan arah, namun saya amat yakin dan percaya cinta di hati kalian pada perjuangan kita dulu masih tersemat di hati. Semoga Allah merahmati kita semua dan berjaya mencapai apa yang kita hajatkan. Amin..

No comments:

Post a Comment