Sunday, September 6, 2015

BUDAK KOMANDO KENA TAHAN WAD

Dia ni memang budak yang sangat berani, ligat, kuat, aktif walaupun dia tu pompuan.

Tapi... ni lah kali pertama nampak dia betol-betol collapse, lemah dan tak berdaya. Asal nyer demam tak kebah-kebah. Rasa nyer hampir 4 hari tak baik-baik. Lastly bawak la budak ni gi klinik desa untuk check apa sebab. Lepas check, KD minta kami refer to Klinik Kesihatan plak. Kalau dah bawak ke KK, memang jenuh la kami menunggu. Punya la ramai manusia yang datang check. 


Lastly, KK minta kami refer ke Hospital Daerah plak. Ini budak telah kena ANEMIA. Kekurangan zat dan kekurangan sel darah merah. Mana tak lemah budak ni, dekat 4 hari tak makan apa pun. Tu yang takde zat. So menginap lah awak kat hospital ye RIZQ NUR ABDAH. Untuk pertama kali nyer Abdah admitted hospital
On Listing
Bad no B13
2nd Day.. masih demam dan sangat lemah.. nak babai pun x larat

punya lemah makan biskut tiger sambil baring
Sungguh lemah.. demam pun on-off
Sedut 'nab'.. daripada meronta sampai dah boleh duk diam2..  bagusss!!
Tapi Alhamdulillah.. Masuk hari ke-4, lepas masuk air, makan ubat tambah darah, Abdah makin berselera nak makan. Demam juga dah kebah. Hari ke-4 pagi tu, aku hantar bfast untuk mama ryna n abdah. Untuk abdah aku belikan bubur ayam, untuk mama Ryna pulak nasi ambeng..Tapi Abdah dah 'rembat' nasi ambeng mama. Walaupun pedas, dia tetap nak nasi ambeng tu. Alhamdulillah.. perubahan yang sangat +ve..


makan nasi ambeng sambil tengok cartoon kat fon... (tekak jawa btol budak ni)

Dan masuk hari ke-5 Alhamdulillah dah boleh discharge. Dah main2 kat hospital, dah keluar suara besar dia. Dah boleh jerit "Ayuh Johor...!!!" (Lagu BOS- Boys Of Street). Moga terus sihat ye sayang..
Pagi hari sebelum discharge.. dah boleh main sdiri
Terima kasih untuk semua yang sudi hadir melawat Abdah, Moga doa kalian terus mengiringi kesihatan dan kesejahteraan RIZQ NUR ABDAH.

No comments:

Post a Comment